Od września 2018 roku możemy szczycić się przyznanym przez Dyrektora Ośrodka Rozwoju Edukacji tytułem „Szkoła odkrywców talentów”. Tytuł ten jest przyznawany szkołom, które przyczyniają się do odkrywania, wspierania zdolności, zainteresowań oraz uzdolnień dzieci i młodzieży. Jest to dla nas ważne wyróżnienie!
Naszym celem jest poszukiwanie i wspieranie talentów oraz pasji podopiecznych. Staramy się budować program tak, aby był elastyczny i odpowiadał na potrzeby mieszkających tu wychowanków. Uczymy naszą młodzież spędzać wolny czas w sposób konstruktywny z dala od nadużyć i przemocy.
Staramy się pokazać, że każdy jest wartościowym człowiekiem i łatwiej jest w życiu, gdy widzimy w nim cel i spełnienie. Ponadto udział w zajęciach daje możliwość poznania nowych zawodów, wyposaża chłopców w kompetencje oraz umiejętności niezbędne w dalszej drodze zawodowej. Przede wszystkim jednak jesteśmy głęboko przekonani, iż odkrywanie talentów, posiadanie pasji jest najlepszą drogą do podnoszenia samooceny młodego człowieka, dającą mu poczucie sprawczości, odpowiedzialności oraz niezależności.
O naszych sekcjach zainteresowań i możliwościach zorganizowania czasu wolnego można poczytać w zakładce: SEKCJE
Kształcimy swoich wychowanków tak, aby oprócz pozytywnych wyników w nauce, które są odzwierciedleniem ich wiedzy przedmiotowej, wyposażyć ich w uniwersalne umiejętności takie jak: umiejętność pracy w grupie, skutecznej komunikacji, rozwiązywania problemów czy korzystania z różnych źródeł informacji. Staramy się, aby podczas pobytu u nas w jak największym stopniu udoskonalili i podnieśli poziom swoich umiejętności szkolnych (czytanie ze zrozumieniem, poprawne pisanie, logiczne wypowiadanie się na zadany temat w mowie i piśmie, argumentowanie). Nasi uczniowie zyskują nie tylko wiedzę, ale również większą otwartość na poglądy i opinie innych. Cechuje ich kreatywność, nieszablonowość, ciekawość. Wykazują szacunek dla osiągnięć kultury. Odnoszą sukcesy w konkursach. Zdecydowana większość naszych absolwentów kontynuuje naukę w szkołach ponadgimnazjalnych.
Realizacji celów edukacyjnych sprzyja – oprócz właściwej atmosfery panującej w naszej placówce, skutecznej komunikacji i sprawności organizacyjnej – zatrudnienie wykwalifikowanej kadry pedagogicznej posiadającej adekwatne wykształcenie, zmotywowanej do poszerzania wiedzy i umiejętności, poszukującej nowych form i metod pracy z młodzieżą, pamiętającej o ich rozwoju emocjonalno-społecznym, dostrzegającej starania i osiągnięcia.
Dzięki zatrudnieniu pracowników posiadających odpowiednie kompetencje zawodowe jesteśmy w stanie zapewnić uczniom, m.in.:
- organizację zajęć dydaktycznych, dydaktyczno-wyrównawczych, profilaktyczno-wychowawczych i resocjalizacyjnych;
- edukację z wykorzystaniem metod aktywizujących i z wykorzystaniem metody projektu;
- funkcjonowanie zespołu wychowawczego w celu skonstruowania i realizacji dokumentacji WOPFU, IPET i innych zadań dotyczących funkcjonowania ucznia w placówce;
- dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznych i wydanymi orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego;
- stosowanie różnorodnych form i metod pracy z uczniami;
- w procesie nauczania wykorzystywanie różnorodnych pomocy dydaktycznych oraz korzystanie z sali komputerowej, biblioteki;
- systematyczne wdrażanie uczniów do samodzielnej pracy i utrwalanie nawyków uczenia się podczas nauki własnej;
- systematyczną diagnozę osiągnięć edukacyjnych;
- prowadzenie zajęć pozalekcyjnych zgodnych z potrzebami edukacyjnymi i zainteresowaniami uczniów;
- organizację zespołów ds. wychowanków mających zaległości lub trudności w opanowaniu programu nauczania;
- nabywanie umiejętności życiowych, ułatwiających prawidłowe funkcjonowanie w społeczeństwie;
- pomoc w wyborze zawodu, odkrywaniu własnych zdolności i predyspozycji zawodowych oraz szkoły ponadgimnazjalnej i ponadpodstawowej;
- organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
W naszej szkole zatrudniony jest pedagog, psycholog oraz logopeda. Uczniowie mają możliwość uczyć się języka angielskiego i niemieckiego. Mogą również podnosić swoje kompetencje czytelnicze, doskonalić umiejętność redagowania gazetek czy deklamacji w specjalnej sekcji pod okiem animatora edukacji.